Klima aletinin zamanı âdemiyet denli eskidir. İlk insanlar vücut ısılarını koruyabilmek ve zatî konfor sağlamak sinein hayvan derilerini kullanıyorlardı. Henüz sonraları Mısırlı hükümran sınıf, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Orantı çağlarda Leonardo Da Vinci, doğru bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak sinein akarsu gücü ile çtuzakışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda hızla gelişti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya temellandı. 1844 yılında U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını tanıttı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk şanlı kullanma sahaını 1920′ li senelerın başında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu bapsına ” Her dem 20 derecedir” ilanını asmıştı. Ardından mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 yılında Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu geliştirdi. çabucak devam eden beceri gelişmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya temellandı. İklimlendirme, havayı ısıtan, soğutan, temizleyen ve nemini yoklama eden bir prosestir. Hasetmüzde insanlar, elan asude ve bereketli evetşayabilmek sinein klima aletinı yeğleme etmektedir. Bir kaç sene öncesine denli klima fazla olarak akseptans edilmekteydi. İnsanlar evlerinde yahut kâryerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya pek istek etmiyorlardı. Ancak aradan geçen birkaç yılda çok değişiklik evet. Bundan sonra klima sıfır kâryerlerinde sima çtuzakışmak istememektedir. Önce kâryerlerinde geniş olarak kullanılmaya başlamış olan klimalar, son dönemlerde evlerin de mübrem konfor takımı olmuştur. Son teknoloji ile geliştirilen klimalara ısıtma özelliğinin de eklenmesi klimayı sadece gökçe yazın ferahlamak sinein kullanılan bir takım olmaktan çıkadınp, kışın da ısınmak sinein yeğleme edilen takım yapmıştır. Klima kullanma tuzakışkanlığı ülkemizde yeni gelişmeye temellamıştır. Pazardaki ürün ve hediye çeşitliliği alınsında tüketicilerimiz karar tevdi sürecinde enikonu karamsarlık evetşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın tuzakınan klimaların, Türkiye’ nin abuhava koşullarına ve klimatize yapılmak maksut mekana isabetli seçilmemiş olması, ehliyetli servis desteğinin katkısızlanamaması, dürüst montaj icraatının örgülmaması kabilinden nedenlerle maalesef tüketicimiz kıygın olmaktadır. Hesaplı ömrü ülkemiz koşullarında yaklaşık 10 sene olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın kabız maliyetinin yanında işletme sürecinde oluşabilecek maliyetler ile erke maliyeti de dikkate tuzakınmalıdır. Klima takımı satın tuzakınmadan önce bu kriterler dikkate tuzakınarak küçümencik bir tetkik örgülmalıdır.
Bir yanıt yazın