Logo nedir? Lafız mazmunı olarak nesep mukabillığı dilimizde amblem olan, bir emekin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, mazmunını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak emekletmenin yahut organizasyonun dikme olarak yaptığı emeki sembolize edebileceği kabilinden, markanın kendi mazmunı ile bile sembolleştirilebilir, hatta temelı çaldatmaışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı içerik ve anlamlara sahip mümkün.
Sorusu sorulduğunda lafız mazmunının dışında, birşu denli logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı yapacak olan koca yahut kuruma neyin ve elbette aktarıldığı enikonu önemlidir. Başka taraftan logo dizayn çaldatmaışmasını yapacak koca yahut kurumun sizi elbette anladığı ve logo çaldatmaışmanızı elbette bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çaldatmaışma sizin, emekletmenizin ve bundan sonraki çaldatmaışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çaldatmaışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğemektirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik için yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çaldatmaışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype birden çok iş meydanı ile faaliyette kâin şirketler için elan çok yeğleme edilebilir. Vahit bir sektörde hareket gösteren emekletmelerin ekseriya logoları kolü simgeleme eder. Lakin birden zait kol ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda belirtmek imkansızdır.
Logo ne emeke yarar?
İşletmeler için logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her elbette markası olmayan bir işletme eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz dem aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yanında gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, tamam aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Emektar halini düşünmeye çaldatmaışın. Markaların logoları olmadan sahiden bellik olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple emekletmenize kurumsal bir tasavvur hazırlayarak yolunuza sağlıklı adımlarla devam edebilmek adına “logo dizayn” çaldatmaışması ile esaslayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabilinden bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) rapor eder. Ticari markaların, kurumların ve hatta gâh kişilerin bir dekorte teşhisnmasını sağlayıcı emekaretlerdir. Tipik bir logo firmaların fark edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Ancak, palas anlaşılır, geçekırlanması palas, muhtemel başüstüneğunca azca nüshada renkten oluşvarlıkıdır. Her çeşit baskı ve endam tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok ıvır zıvır ölçülerde teferruatlar kaybolmamalı, çok oylumlu ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Başka şirket evet da ürünlere ait logolar ile karışıklığa vesile vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya oylumlu muhatara verir.
Logo layihamcıyı bileğil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e bakarak logoyu üreten layihamcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kasılmaun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin gönülğine onat olmalıdır. Ayrıca kurumun kendisini elbette teşhismladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin canipısıra gerek rengi gerek şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü dem da sıkıntısızılda kalıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ait ürün evet da şirket için logo tasarlanacağı dem o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için malumat sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı dem simgenin taşıyacağı mazmun bakımında bu malumat çok önemlidir.
Bir cevap yazın